Branice, Polsko

Náš klub a naši kolegové z Mohelnice byli pozvání na provozní setkání polského klubu Slaska grupa  TT, které proběhlo 11. až 13. listopadu v polských Branicích. Pozval nás Adrian, člen tohoto klubu, na našem minulém setkání v Suchdole n. Odrou. Toto setkání bylo otevřené i pro veřejnost.

image

Účast dopadla téměř stejně jako na jaře v Ratiboři - různé nečekané osobní překážky ostatních členů našeho klubu zavinily to, že nakonec jsem jel jen já sám. Mohelnická skupina se tentokrát zapojila aktivně a přijela v plném nahlášeném počtu i s moduly.

image

Stavba layoutu začala už v pátek dopoledne. Kolejiště bylo rozděleno na polskou a českou část. Od SN, které znázorňovalo přechodovou úvraťovou stanici, vedla dvoukolejka, ze která byla odbočka na jednokolejnou českou větev. Pokračující polská dvoukolejka záhy také přešla na jednokolejná trať. Na naší české větvi byla ještě jedna polská stanice a pak již naše dvě zastávky a koncová stanice Zlaté Hory.

image

V polské části byla jedna zastávka, dvě stanice a druhé SN. Polský klub chtěl ještě ten večer odjet alespoň část grafikonu, proto stavba layoutu probíhala rychle. Nakonec se grafikon odjel celý...

image

Moduly byly téměř všechny v „zeleném“ a i s více či méně propracovanou krajinou a bez problémů sjízdné. Bylo i vyřešeno spojení polských a našich modulů. Polští kolegové udělali přechodové „žolíky“, a nebylo tedy třeba používat ke spojení jindy obvyklé truhlářské svěrky.

image

Provoz byl lehčí a z větší části upraven pro veřejnost. Ta měla přístup jen část sobotního odpoledne a neděli dopoledne.

image

Manipulačních vlaků bylo málo, převažovaly osobní, spěšné a průběžné nákladní vlaky. Ale i tak jsme používali vozové a nákladové karty. Takže se nejezdilo jen sem tam. Aby se zejména děti měly nač koukat, byly naplánovány některé delší soupravy. Stanice Zlaté Hory byla v layoutu zařazena jako koncová ačkoliv obvykle funguje podle předlohy jako kratší lokálková. Má jen tři koleje, ne moc dlouhou kusou kolej a ještě odbočení do remízy. Obsluha zažívala velmi zajímavé chvilky, když nádraží bylo najednou plné dlouhých souprav a měla se udělat manipulace. Kolikrát se posunovalo i k remíze anebo se její kolej využívala jako odstavná.

image

Provoz byl zasazen do IV. epochy, převážně se vyskytovaly dieslové lokomotivy a pak i dosluhující pára. Samozřejmě i československé lokomotivy té doby, jako třeba Brejlovec, Bardotka a další. Polští kolegové je znají a byli rádi, když mohli dostat soupravu s naší lokomotivou. Elektrická trakce se objevila pouze ve volných jízdách. Zlatým hřebem bylo, když se po layoutu proháněla souprava ICE.

image Setkání bylo velmi vydařené, nevznikaly žádné problémy, spokojeni byli snad všichni. Dostali jsme od polských kolegů další pozvánku. Příští rok na mezinárodní setkání do Bielsko Biale. No, je to velká výzva.

image Děkuji kamarádům, že byli ochotni poskytnout své fotky z akce. Foto poskytli David a Sebastian. Video natočil Sebastian.