Městečko Trnávka

image Jelikož je mou nejoblíbenější tratí "čunínská střela" a Moravská západní dráha obecně, hledal jsem a hledám předlohy převážně na ní. Dlouho jsem byl přesvědčen, že mou první dopravnou bude Ptení (resp. Ptenský Dvorek), ale to je oproti situaci v osmdesátých letech jen nudnou výhybnou, kde navíc zbořili dvě třetiny výpravní budovy a přestavěli koleje.
Protože Konice a Dzbel mě nijak zvlášť nelákají a Chornice je poněkud rozsáhlejší, padl můj zájem na další větší dopravnu, kterou je Městečko Trnávka.

imageNa rozdíl od předchozích nádraží neznám Trnávku osobně, takže nemohu sloužit výčtem faktografických údajů. Zaujal mě na ní zajímavý kolejový plán, který jsem překreslil v programu AnyRail takto:

Plánek je oproti realitě otočen přibližně o 90º, takže jižní strana je na něm napravo. Celá stanice je situována v jednom z oblouků, kterými trať kličkuje mezi místními brdky.
Zatímco za války a v poválečném období šlo o poměrně významnou trať, která měla být dokonce součástí Baťovy magistrály na Slovensko, v pozdějším období její význam upadal. I tak je před jižním zhlavím v terénu dodnes dobře patrná úprava oblouku tratě a stejně tak lze dohledat přestavbu a napojení vlečky na severní zhlaví (v plánku nalevo).

image Následující obrázek zachycuje úpravu reality pro napolohování kolejí na TT moduly. Na jižním zhlaví jsem přiohnul výtažnou kolej k volné skládce. Na opačném konci šlo zejména o směstnání pokračujících traťových a vlečkového modulu tak, aby si nepřekážely.

image Bráno zprava, máme tu dva zkosené segmenty 80x40cm, dále 60cm kousek (který půjde pro přepravu složit se 60cm šikmým) a dva obdélníkové segmenty 80x40 - jeden obsahuje severní (levé) zhlaví a druhý vlečku. Tu je třeba buďto dořešit anebo jen naznačit.
Bližší zkoumání prozradí, že je možné vypustit dva segmenty zprava a pokračovat přímo traťovými moduly.

Stavby jsem zatím neřešil, nemaje potřebné podklady. Každopádně výpravní budova, skládky i s případnými skladišti i areál vlečky se vejdou.

A prosím o věcnou kritiku, případně doplnění podkladů. Díky, Radek