Vlečka Lužan

image Vlečka dřívějšího národního podniku Lužan ve Veselí nad Lužnicí mě zaujala svým uspořádáním. Malá velká vlečka. Původně jsem ji chtěl dělat na svém novém kolejišti. Jenže situace se změnila a já začal stavět moduly. Tak vzalo za své i domácí kolejiště. Projekt Lužanu jsem dvakrát pohřbil a třikrát oživil, vstal jak Fénix z popela. Takže se bude dělat. Ale na modulech.
I když to není moc velká vlečka, přece jenom dojde k redukci, včetně úpravy tratě Veselí n. L. - Jindřichův Hradec. Úprava bude zejména na šířku. Některé budovy budou vytvořeny jen z části a prostor mezi vlečkou a tratí bude ořezán; ta půjde hned vedle budov. I tak bude šíře modulů větší než obvyklých 40cm.
A co ten podnik dělal? Zpracovával len, dělal z něj například koudel a jiné výrobky. Z pazdeří (odpad lnu) se dělalo topivo. Dále se z nich časem začaly lisovat stavební desky. Jelikož desky měly úspěch a pazdeří nebylo tolik, aby pokryla výroba poptávku, začaly se přidávat piliny. Časem, kdy už nebyl o výrobky a zpracování lnu zájem, podnik se z větší části přeorientoval jen na výrobu desek.
Kolejový plán vlečky chci udělat dle IV. epochy. Jenže ne a ne jej sehnat. V “nejhorším“ případě bude plán z poslední známé doby. Nákres časem přidám. .

Doplnění 2. ledna 2015

Plán vlečky Lužan z IV. epochy se mi stále nedaří sehnat. A ještě horší věc je ta, že při nynějším schématu vlečky i po maximální redukci, vychází šíře na cca 80 cm. A velký rozdíl při plánu z IV. epochy a nyní moc není, takže žádná výhra.
Velikost modulu 80 x 80 cm je špatně manipulovatelná a co se týče přepravy taky žádná sláva. Je ještě možnost modul „rozpůlit“ a mít dva 80 x 40 cm, ale vznikají problémy s umístěním výhybek, aby se nemusely například řezat přes srdcovku atp. Další věc, která není příjemná, je, že by vznikly větší finanční náklady. Ty náklady navíc, by se daly využít na nějaké jiné potřebnější věci.

Suma sumárum, Lužan na moduly pro mne nebude. Takže nyní hledám novou vlečku. Až bude, tak ji zde na stránkách předvedu.